Aliens vs Predator 3

Vytvořeno 10.03.2010 17:38:41 | Poslední změna 20.03.2010 00:45:00
Aliens vs. Predator
Niečo o predchodcovi
Každý vie že Aliens vs Predator bola kedysi veľmi obľúbená multiplayerová hra, ale aj singleplayerová hra. Okrem veľkej zábave bola hra jedinečná aj v takých veciach ako grafické spracovanie a podobne. Osobne som hral dvojku až dakedy v roku 2008, ale aj tak ma bavila a grafika taká hrozná nebola, síce nebola žiadna veľký bum ale na dobu kedy hru vydali to musela byť penka. Ako aj v najnovšom tak aj v starom avp-čku si budeme môcť vybrať za koho chceme hrať, medzi nich patria mariňák, votrelec a predátor, každá postava má svoju výhodu a nevýhodu.

Príbeh v hre
No príbeh čo o ňom napísať nachádzate sa na nijakej základni kde zaútočili votrelci, ale to len v kampani za mariňáka, vlastne za všetky tri kampane sa pozrieme na 5 miest a sú to vlastne tie isté len ich prejdeme s napríklad predátorom alebo alienom, samozrejme nie sú tie misie tak isto sú všelijako porozdeľované. Čo by som mohol ešte k príbehu povedať, na začiatku predátora máte video ako odlietate na zem nájsť zabitých predátorov a samozrejme sa pomstiť votrelcom, mimochodom musíme ničiť aj ich obleky, predátor vždy hovorí že sa nesmie dostať pokročilá technológia do rúk pozemšťanov.

Niečo o hrateľnosti
Každá postava sa ovláda ináč, myslím že o mariňákovi nemusím hovoriť ovládanie je také isté ako pri každej FPS-hre, predátor ten má celkom pohodlné ovládanie nevie síce chodiť po stenách ale vie pekne skákať a vie sa aj zneviditeľniť, a posledného tu máme votrelca ten sa ovláda ako všetko akurát že sme dole na pazúroch a nestojíme a vie liezť po stenách.

Útoky, nepriatelia
Každá postava má iné útoky najlepší je podľa mňa predátor okrem už spomínaného zneviditeľnenia tu máme aj lasér ktorým omráčime mariňáka, predátor ešte vyniká svojimi veľkímy skokmi a brutálnimy útokmi napríklad odtrhnutie hlavy z teľa a podobné si už viete predstaviť. Votrelec je dobrý zas v útokoch aj zo stien a podobných vertikálnych počinov. Mariňákovi ide ako normálnemu človekovi strieľanie zbrane sú celkom silné proti votrelcom.

Atmosféra
Každý asi tušíte že najstrašidelnejšia atmosféra bude za mariňáka a máte čiastočne aj pravdu, veď zakrádať sa s baterkou v ruke po základni a všade počutie votrelcov to niekomu ľahko spraví bobky v gatiach. Za predátora to je viac menej vlastne vy ste lovec ktorého by sa mali báť a nie vy ich ešte to. A nakoniec votrelec, za toho budeme mať super atmosféru chodiť po stenách a otrhávať hlavy.

Niečo o taktike
Čo sa týka tejto témy asi nemám čo povedať lebo tu stále len dopredu za mariňáka ale za takého votrelca je to iná káva môžete ísť na rýchlo alebo ich pekne po tichu všetkých pozabíjať.

Multiplayer
Aspoň Rebelion nás nenechali v štichu a dali nám prístup aj na dedikované servery po sklamaný Call of Dutty 6 bez dedikovaných serverov. K tomu je multiplayer aj dosť zábavný
a pri poriadnych hráčoch sa pri ňom aj pekne zapotíte. Dám vám radu neskúšajte rýchle killy lebo pri nich vás zabijú a môžete ísť ešte raz.

Prostredie
Odohráva sa to všade možne napríklad na vojenskej základni, pri ruinách, v laboratóriách a podobných prostrediach. Síce menší počet máp ale za to perfektne navrhnutých mapách a to nehovorím o multiplayerovích.

Dabing postáv a titulky
Dabing nie je po česky alebo slovensky ešte to ale titulky sú v pôvodnej verzii a sú na vysokej úrovni. Dabing je tiež perfektný a máme skoro filmový zážitok len škoda že je tak málo toho rozprávania.

HW náročnosť
Ako sa predpokladalo tak sa aj dostavilo, hw náročnosť nie je taká strašná a myslím že vám to pôjde aj na 2 ročných zostavách. FPS v hre je veľké a žiadne veľké seky sa nedejú, prepady freemate som tiež nezaznamenal a tak som s hw náročnosťou celkom potešený.

Bugy, buky
Bugov som nenarazil v hre na tak veľa ale zarazilo ma keď spokojne hrám a z ničoho nič my všetko zmizne a padám dole a dole a potom už pomôže len reštartovať hru.

Grafické spracovanie a audio stránka
Grafické spracovanie je na vysokej úrovní a najviac sa mi páčili objekty a modely postáv tie boli dostatočne uveriteľné, okrem toho je tu aj podpora DX 11 a keď náhodou vlastníte nijakú z najnovších grafických kariet tak to hravo skúste a uvidíte ten rozdiel, osobne ja stále používam operačný systém XP. Po audio je hra úchvatná a keď leziete a strieľanie je uveriteľné dostatočne veľa aby si odo mňa odniesli plný počet.

Niečo na koniec
Na koniec chcem povedať že hru som si užil aj keď sa priznám že som pochyboval o kvalite titulu lebo pri ich poslednom projekte Rogue Warrior ktoré som osobne vyskúšal tak som bol zhnusený tou hroznou grafikou a vlastne všetkých ale to už nabudúce. Prajem veľa presedených hodín Aďo.

Klady
-Grafické spracovanie a hlavne DX 11
-Audio