Gothic 3

Vytvořeno 10.03.2010 17:08:09 | Poslední změna 10.03.2010 18:00:08

Tak máme tu nové pokračovanie Gothicu kto hu náhodou nepozná je to svetoznáma značka kvality od Piranha Bites. Presnejšie séria Gothic je RPG v ktorej ako v každej RPG-čke je levelovanie, inventár postavy, dokonca aj zlepšovanie a tak. Keď k nám prišlo no

Náš príbeh sa točí okolo hrdinu ktorého nepoznáme meno a ani nikdy poznať asi nebudeme to je už tak od Gothic 1. Za naše ho hrdinu sme hrali v zatiaľ všetkých Gothicoch, v 1-tke sme asi bojovali vo väzniciach soby že to neviem ale 1 som nehral sory, v 2-ke sa pozrieme k drakom a ich obydliam, a na koniec naša trojka tu sa dostávame na ostrov, keď sme tam prišli tak nás piráti prepadli a zobrali nám loď, tak sme tam museli ostať asi aj tak neplánovali ísť preč. Keď už konečne začneme hrať sa ocitáme v malej dedinke na ktorú práve zaútočili orkovia, nič by na tom nebolo divné len keby pod tímy útokmi orkov nestál náš dobrý kamarát Xardas. A tak sa dostávame k hlavnej úlohe celej hry nájsť Xardasa, zistiť prečo nás zradil, a nájsť všetky kalichy a odniesť ich naspäť do kláštora.
Ako som už spomínal v titulke levelovanie, inventár postavy a zlepšovanie toto si teraz trochu priblížime. Tak levelovanie je klasické levelovanie keď nazbierame určitý počet skúseností tak postúpime na ďalší level. Inventár je klasický ako v každej RPG hre a máme tu rastliny, zbrane, elixíry, brnenia a ostatné veci. Zlepšovanie vecí k tomu patrí jedna taká tabuľka kde máme napísane napríklad či už sme dobrý kováči alebo vieme narábať s dvoma mečmi všetky tieto veci sa naučíme od učiteľov ktorý to samozrejme nebudú chcieť zadarmo a budeme musieť mať ako už spomínane skúsenosti a aj peniaze (mince). Reputácia v mestách je rozdelená na dosť skupín napríklad ak budeme pomáhať orkom tak sa dostaneme za ich šéfom a budeme za nich pracovať proti ľudom a môžeme ešte pomáhať ľudom a mesto dobiť od orkov. Máme aj iné druhy reputácie a to konkrétne napríklad u orkov, ľudí, lukostrelcov, kočovníkov a mnoho ďalších. Zbrane si v hre môžeme aj ukovať nie iba kupovať prípadne pozbierať, prebieha to tak že sa to musíme naučiť od učiteľa potom potrebujeme nákres na určitý meč potom ešte rudu a potom môžeme začať kovať. Miesto bojov vonka môžeme bojovať aj v arénach v ktorých sa postavíme proti svojim protivníkom. Ja som osobne pomáhal ľudom orkovia neboli moji favoriti. Dakedy si to ešte raz zahrám a budem pomáhať orkom síce som to už prešiel 5-krát stále som hral za ľudí. Svet je neuveriteľne rozsiahly a bude vám podľa mňa stačiť na veľa hodín. Okrem sečných zbraní dôjde aj na luky a kuše, tie sa tiež dajú povyrábať len potrebujeme iné veci na ich prípravu. Okrem zbraní môžeme uvariť aj rôzny alkohol alebo liečivé elixíry, tie musíme vyrobiť tak že treba recept a podľa receptu nájsť či už v lese alebo kúpiť od obchodníka proste ich treba získať a potom s nich uvariť požadovaný elixír. Škoda že sa nedá kúpiť dom a nábytok doňho kupovať ako napríklad pri Oblivion. Tvár si nemôžeme spraviť stále nám ostala tá z každej časti. Môžeme si ešte zvyšovať silu, obratnosť, mágiu, rýchlosť. Silu môžeme získať napríklad tak že budeme dvíhať mlínske kamene pozor to nie je jediná možnosť môžeme ešte prísť k učiteľovi a od neho sa naučiť veci. Odporúčam hrať ako prvé vedľajšie misie a ostatné a až potom sa pustiť do hlavného príbehu. Na našej mape máme tri ročné obdobia zima, jeseň, leto v zimnej krajine je sneh v jesenej je lístie a v letnej je púšť. Nato že je hra 2006 som si ju zahral aj teraz s radosťou a zahral som si ju. Zo zvieratí môžeme zbierať korisť napríklad pazúry, kožu, krídla, jed a podobne. Keď máme príslušné kúzlo tak sa môžeme premeniť na zviera ktoré je na tom kúzlu napríklad na veľkú osu alebo mrchožrúta. Hra ponúka veľa obsahu a môžem vypisovať aj do nekonečna o jej jedinečnosti a presnosti jednotlivých vecí. Je až priam neuveriteľné že toto všetko môže byť v jednej hre. Môžete si vybrať povolanie ale nebude sa vás pýtať aké povolanie ale len tak napríklad ak chcete byť mág tak sa zaoberajte kúzlami a takými vecami ak bojovník s mečom tak sa zaoberajte silou arénami a takými vecami. Každá úloha ktorú vám niekto zadá bude mať logiku takže nebudete mať žiadne nudné úlohy. Samozrejme keď je svet taký veľký tak tam musia byť aj nijaké kreatúry s iného sveta príklad mrchožrút veľká krysa ale nájdeme medzi zvieratami aj normálne jelene alebo vlky. Určite si hru zahrám ešte približne v roku 2010 ešte aj 3-krát lebo aj tak stále nestráca na svojej charizme a obsahu. Ak si hru plánujete zaobstarať a neviete po anglicky stačí si stiahnuť preklad (PS:AK CHCETE WEB NA KTOROM JE PREKLAD DAJTE TO DO KOMENTÁROV). HW náročnosť niekoho možno zaskočí ale možno aj nie. Ovládanie je klasické pozor neovláda sa to mišou ako napríklad Diablo
Na koniec my neostáva nič iné ako vám pogratulovať že ste tu hru ešte ani raz nehrali a ešte ochutnáte to čaro xD dúfam že sa vám recenzia páčila svoje názory na recenziu prosím píšte do komentárov ďakujem AĎO.

Dobré
-Grafický engine
-Ovládanie je dobré