Oblivion

Vytvořeno 17.03.2010 23:28:33 | Poslední změna 17.03.2010 23:37:57
Predchádzajúca hra
Predchodcu som nehral, ale plánujem si zaobstarať aj jeho mladšieho brata ktorý vyzerá tiež úchvatne, ale podľa mňa oblivion neprekoná. Bethesda Softworks sú profesionáli, to sa aj odzrkadľuje na ich síce menej hrách ale o to kvalitnejších kúskoch. Sériu som si všimol až u kamaráta ktorý tam hral Morowind tak mi dal zahrať a mňa to bavilo ako aj Oblivion, takže si myslím že séria The Elder Scrols ide stále vyššie a vyššie, a už sa dopracovala až na úplný vrchol herného priemyslu. Keď som hral u kamaráta toho Morowinda tak som si všimol trochu iného herného sveta ako v jeho staršom bratovi a to hneď kvôli tomu že to nebolo také farebné a priestory boli väčšinou prázdne. O kvalitách textov a questov si myslím že ani nemusím hovoriť a všetko vám dôjde ako si v hre po prvý krát pustíte nijaký quest. Ovládanie tam bolo také isté a myslím že je pohodlné, a to práve preto lebo každý hráč ma rád niečo iné, niekto pohľad z tretej osoby niekto z prvej osoby, tak do hry dali tvorcovia možnosť aby sme si mohli svojvoľne prepínať pohľad.

Príbeh 10/10
Hneď ako si vytvoríme postavu tak ideme do väzenia, náhodou ste mali presne tú celu v ktorej je únikový vchod z ktorej práve ide kráľ, nič by na tom nebolo čudné keby si kráľ nevšimol našeho mladíka v ktorom videl sympatiu na to aby mohol jeho jedinému synovi odniesť amulet kráľov. Kráľa zabijú a on vám dá z posledných síl amulet a hlavnú úlohu.

Prostedie 10/10
Krajina v ktorej budeme hrať je neobyčajne veľká a v žiadnom prípade tu nebude málo priestoru. Na presun do veľkých miest môžeme použiť teleport, síce aj na ostatné ikony na mape ale toto vyriešili tvorcovia tak že ich prvo budeš musieť objaviť a potom sa až tam narýchlo teleportovať. Pri teleportovaní čas beží normálne a ak vyrazíte napríklad ráno tak sa na určité miesto dostavíte asi na obed. Ak máte koňa v tom meste tak sa oňho nemusíte báť, koňa nájdete v tom meste pri bránach. V hre nájdeme aj veľa stromov a všelijaké rastliny ktoré pôjde trhať a potom prípadne pripraviť nijaký elixír. Dokonca aj ročné obdobia tu sú napríklad ďaleko na severe nájdeme zimu a dakde v hlavnom meste je jar prípadne leto. V prostredí nemôžu zabudnúť ani na vodu v ktorej sa môžeme aj potápať, páčilo sa my keď som išiel s koňom do vody a on nohami plával. V tom veľkom svete nájdeme aj rôznych obchodníkov, ktorý nám môžu predať užitočné veci a bylinky.

Levelovanie, inventár a schopnosti. 9/10
Levelovanie je vlastne to hlavné o čo má ísť v poriadnej RPG hre, a o toto tu ide celkom dosť. Na začiatku začínate s levelom jedna a ako nazbierate skúseností či už za zabitie nijakých príšer alebo nijakého questu tak postúpime na ďalší level. Inventár je rozsiahly ale nie je poriadne prehliadni podľa mňa mohli spraviť niečo ako v gothic 3, ale aj tak je to dobre vymyslené, funguje to tak že naľavo vidíte svoju postavu a napravo máte predmety či už meče, luky, brnenia ale rastliny, keď klikneme napríklad na nijaký meč tak si ho postava dá do roku a tak isto to funguje aj s brneniami a iní my vecami. A nakoniec schopnosti, keď máme inventár tak si prepneme na schopnosti a tam máme akí sme dobrý v obratnosti, sila, šťastie a ešte asi nijaké štiry. Potom tam máme ďalšiu skupinu ktorá je už zameraná na tie vedľajšie schopnosti ako vytrvalosť, lachké brnenie, ťažké brnenie a podobne, telo si môže zvyknúť na lachké brnenie napríklad že ho budeme nosiť a on si na to zvykne a bude sa v tom lepšie pohybovať. Môžeme si zvoliť aj triedu a ja som si dal osobne Zlodej, ten sa zameriava konkrétne na plíženie, vypáčovanie zámkov a iné, bojovník zas na silu a podobne.

Obchodovanie 10/10
Autori nám dali aj zaujímavú funkciu aby sme si tak lachko peniaze nezarobili, kradnuté predmety nemôžme predávať iba vybratím obchodníkom ku ktorým sa dostaneme pomocou zlodejskej gildy. Ako som už spomínal obchodníkov je tu dosť veľa a nájdeme tu aj zaujímavé obchody v ktorých sú súčastne prepojené aj nijaké questy, zaujímavé je že questy ktoré prídu nečakane môžeme aj odmietnuť a nemusíme ich splniť napríklad prišiel som na loď si zdriemnuť a keď som sa zobudil mi dalo quest, piráti obsadili loď a vyplavili sa na more a teraz prichádza to o čom tu hovorím nemusíte to priať ale môžete na odmenu dostanete všelijaké nové vecičky.

Arény, typy obchodov, gildy 9/10
Jedna aréna je v hlavnom meste a ja keď som zbadal plagát ihneď som sa tam prihlásil za bojovníka, okrem bojovania môžete aj vsadiť na zápas a keď vyhrá ten tým na ktorí ste si stavili tak dostanete dvojnásobok sumy ktorej si tam dal, v aréne budeš pomaly a pomaly postupovať ďalej až na koniec keď si to rozdáme s samotným majstrom, keď budeme majster tak budeme môcť chodiť každý týždeň bojovať proti zvieratám či už vlkom alebo proti všelijakým obludám. Typy obchodov sú všelijaké od bratov ktorý predávajú zmiešané zbožie až po kancelárie na domy. Gildy rozdeľujem ja na dve triedy Zákonné-Nezákonné, zákonné sú napríklad spolok mágov, vojaci a podobne, nezákonné sú napríklad zlodej, vrah ale k obidvom sa dostaneme trochu iným spôsobom, ja som sa k zlodejom tak dostal že som sa popýtal v prístave bezdomovcom kde je ich gang prišiel som tam musel som spraviť skúšky a bol som tam, trochu iným spôsobom som sa dostal aj k vrahom, hovorilo sa že keď zabiješ nijakého človeka (civilného) tak ťa v nocí prídu vrahovia zamestnať.

Dopravné Prostriedky 7/10
Neviem či som to dobre nazval ale nájdeme tu akurát koňa, ktorého môžeme kúpiť pri každom meste. Ak máte peniaze na rozhadzovanie tak si môžete za peniaze (skutočné) kúpiť rôzne bonusy napríklad na koňa brnenie a tak, okrem platenia na toto si môžete kúpiť rovno datadisk King of The Nine, v ktorom máme okrem predĺženého obsahu aj nijaké bonusy.

Nepriatelia a zbrane 10/10
Okrem klasických ľudí tú nájdeme aj rôzne zvieratá alebo aj mutantov z iného sveta ale aj klasických duchov. Útočiť na nich budeme väčšinou mečom alebo lukom, tie si môžete kúpiť v obchode alebo ich niekomu zobrať alebo po prípade ich vyrobiť.

Niečo o Grafickom stvárnení a audio 10/10
Po grafickej stránke hra v tých časoch excelovala, síce aj teraz ale už to nie je nijaká bomba ale na tú dobu to bol zázrak, hra si pýta aj výkonní počítač. Na internete som čítal že v hre je veľa bugov, ja som úprimne nenarazil ani na jeden jediný bug. Po audio stránke hra exceluje a budete mať krásny zážitok.

Celkový dojem a zhrnutie
Na koniec môžem povedať že hra baví aj po opätovnom zahraní a stále máte niečo nové robiť. Ďakujem za motiváciu písať ďalšie recenzie a v blízkej budúcnosti sa ich dočkáte veľa ďakujem Aďo.

Klady Protiklady